Предметні тижні

Предметний тиждень 2017-2018 н. р.





Звіт про проведення тижня суспільно-гуманітарних наук у ЗОШ №58 (2016-2017)

З 15 по 19 лютого в нашій школі проходив тиждень суспільно-гуманітарних наук. Вчителі продовжують знайомити учнів з історією, звичаями та традиціями українського народу та англомовних і німецькомовних країн, що сприяє розвитку пізнавального інтересу учнів та виховує любов і шанобливе ставлення до спадщини свого народу та інших культур.

Тиждень суспільно-гуманітарних наук – це своєрідний творчий звіт, демонстрація досягнень як вчителів, так і учнів, багатоаспектний інтегрований комплекс навчаль­но-виховних заходів з історії, української мови та літератури, зарубіжної літератури, англійської та німецької мов. Тиждень був спрямований на закріплення, збагачення та поглиблення знань учнів з предметів, розширення світогляду учнів; розвиток їх творчих здібностей, самостійності, естетичних смаків, ерудиції й розвиток творчої майстерності вчителів. Такий вид роботи сприяє зближенню вчителя та учнів, самих школярів, розширює їх кругозір, розвиває інтерес до подальшого вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу.


Тиждень розпочався з інтелектуально-розважальної гри для учнів 9 – 10-х класів «Я люблю Україну», підготовлений вчителем Н. М. Зеленою. Захід був покликаний розширити та поглибити знання учнів про свою країну, розвивати в дітей прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов і бажання вивчати історію рідного краю, його традиції і обряди, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.



За звання «Кращого українознавця» боролися дві команди: «сині» та «жовті». Вони перекладали українською мовою, відповідали на питання з історії України, називали об’єкти, прізвища відомих людей, прослухавши їх коротку характеристику, надану капітаном команди.

Традиційно найбільш цікавим був раунд «Вірю – не вірю», в якому на запропоноване твердження гравці повинні були відповісти «Вірю» чи «Не вірю». Не залишились без уваги і вболівальники, які відгадували загадки, обирали народне свято за його символом, разом співали українських пісень. Учасники і найбільш активні вболівальники були нагороджені призами.

З метою поглиблення знання учнів про творчість майстрів України у царині вишивки, її історію та культурне значення, сприяння творчій діяльності, розвитку дослідницьких та комунікативних навичок, для учнів 5 – 6 класів проводився усний журнал «Вишиванка на подіумі». Інтер’єр актової зали нагадував святково прибрану українську світлицю. Розповідь вчителя супроводжувалася сценкою учнів 6 класу про традиції українського сватання, відео сюжетами про історію вишивання на українських землях, значення кольорів і орнаментів у вишиванні рушників і вишиванок.
У проведенні тижня були задіяні студенти історичного факультету Запорізького національного університету, які проходили практику в нашій школі. Вони провели такі заходи:
  • усний журнал «Історія футболу» для учнів 7 класу;
  • історична гра «Подорож славетними сторінками історії українського народу» для учнів 5 класу;
  • відео лекторій «Досягнення XIX століття» для учнів 9 класу.
«Казка вчить - як на світі жить», - ці слова з усної народної творчості стали епіграфом уроку -вікторини «У світі казок», який провела у 5 класі вчитель української мови і літератури Відішева Надія Мосіївна. Мета – на прикладі героїв казок виховувати гуманізм, високі моральні якості, зацікавленість у вивченні української минувшини.
Мудрість українського народу іскриться в дотепних приказках, загадках, піснях, легендах, і, звичайно ж, у казках. Казка – це яскрава картина нашої національної культури, що дарує дітям і дорослим радість, силу, надію. Вона живе вічно, є неповторною, самобутньою, з яскравим національним колоритом. Казка навчає нас берегти навколишній світ, шанувати свій рід, його традиції, любити добро і боротися з кривдою, злом; уславлює любов українців до волі, сміливість.
Реальність і казка… Як тісно вони переплітаються в нашому житті? Хто із дорослих, дітей не хотів би хоч раз в житті потрапити в казковий світ? На уроці учні мали нагоду ще раз поринути у світ народних і літературних казок, дізнатися, чи добре вони запам’ятали вивчений матеріал. Казкова вікторина розпочалася «Теоретичною розминкою». Та найбільше зацікавили дітей конкурси «Упізнай мене», «Чий це портрет?», «Телеграма від казкового героя». Учні так захопилися грою, що пролунало питання: «Казкові герої дійсно не завітають до нас?» Школярі підготували дома такі завдання: розповідь від імені героя казки, який сподобався, ілюстрації.
Найбільше запам’ятали діти такі казки, як «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Г. Малик, «Цар Плаксій та Лоскотон» В. Симоненка, «Хуха-моховинка» В. Короліва-Старого, «Ох»…
Завершився урок словами-порадою : «Читайте і слухайте казки! Це чисте, вічно свіже фольклорне джерело, як вода з казкового горнятка, напоює кожну людину силою і дарує радість, навчає, як треба жити, переконує в тому, що творчість народу воістину безсмертна».

З метою підвищення мотивації та інтересу до вивчення англійської мови 17 лютого відбулися уроки веб-квести «Віртуальна подорож до White House» для учнів 10 – А і 10 – В класів. На уроці учні могли, застосувавши комп’ютерні навички, з допомогою вчителя В. М. Лузіної глибше познайомитись з життям американського президента, подивились на Білий Дім зсередини.

У вівторок учні школи могли познайомитись із портфоліо п’ятикласників, виконаних англійською мовою. Серед найкращих робіт – портфоліо Тертичної Анастасії, Горпинич Валерії, Нікішова Дмитра.

А у середу школа розцвіла від дитячих малюнків-ілюстрацій до прочитаних творів української та зарубіжної літератури. Учні 5-го та 6-го класів із задоволенням готувались до виставки своїх робіт. Найбільше ілюстрацій було виконано за казкою «Фарбований лис» Івана Франка, «Хуха-Моховинка» Василя Королів-Старого, німецькою народною казкою «Пані Метелиця», «Хлопчик-Зірка» Оскара Вайльда.

17 лютого – у Міжнародний день спонтанного прояву доброти – учні 5-го і 6-го класів здійснили цікаву подорож до країни Добра. Гра – подорож «Вас запрошує країна Добра» проводилась з метою виховувати у дітей бажання робити добро і не чекати на винагороду.
Учні подорожували долиною Усмішки, піднялися на гору Добра, відпочили на галявині дружби, пробиралися через ліс Зла, пливли по морю Ввічливості й по річці Кмітливих, а у печері Скарбів знайшли чарівну скриню. Зазирнувши в неї, у чарівній скрині діти побачили себе, людину – найцінніший скарб на Землі. Отримавши сім ключів протягом гри, учні змогли відчинити браму країни Добра. Вони протоптали стежку доброти, яка перетвориться на широкий шлях, яким учні будуть йти впевнено, даруючи усім радість і любов.
Сподіваємося, що ця година доброти переросте у щоденну потребу творити тільки добро.

Попри сивий смуток за вікном, четвертий день тижня став особливим, адже учні 10 – А класу разом зі своїм вчителем Л.Л. Тімакіною запросили всіх стати причетними до творення мозаїки кохання за інтимною лірикою Івана Франка, поета, який цього року відзначатиме 160 річницю народження. Упродовж свята «Літературна вітальня» учасники дійства намагалися показати різні грані любові, зображеної у творах письменника: ніжність і пристрасть, стихію і хміль, невтоленну спрагу і тихе сяйво.
Свято закінчилося, ми ж сподіваємося, що всі глядачі, особливо старшокласники, пізнавши багатогранний різнобарвний світ інтимної лірики Івана Франка, ще не раз торкнуться серцем улюблених рядків, що виховують шляхетність почуттів, кращі моральні якості людини.


Стара приказка говорить: «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина». Тобто, чим більше мов на сьогодні ти знаєш, тим краще. Адже, кожна мова – це ключ, який відкриває двері до чогось свого, до чогось нового. Переконатися в цьому учні 5-7-их класів могли під час багатомовної інтелектуально-розважальної гри-квесту «Сходження на мовний Олімп», яку проводили вчителі-філологи нашої школи. Метою змагання було розширити кругозір учнів про красу, неповторність, роль української, російської, англійської та німецької літературних мов та їх основоположників; розвивати мислення, пам'ять, творчі здібності учнів, соціальну компетентність (уміння працювати в команді); виховувати почуття взаємодопомоги й толерантного ставлення до суперників.

Учні були поділені на декілька команд: «Суперслово», «Красномовні українці», «Діти світла» та «Невгамовні діти». Кожна команда мала маршрутний лист та загадку, відгадавши яку, вони йшли на певну станцію («Долина Німецькомовних країн», «Річка Англійських слів», «Печера Диких українців», «Скеля Російських висловів»).

В долині Німецькомовних країн учні розфарбовували прапори німецькомовних країн, знаходили малюнок до прислів’я, відгадували назви казок братів Грімм.

Біля річки Англійських слів учні зображували і відгадували пантоміми, розгадували кросворд, відгадували мелодії англійських пісень, а потім їх співали.

У печері Диких українців учні розгадували ребуси, пов'язані із життям Т. Г. Шевченка – основоположника української літературної мови. Потім команди виправляли змістові помилки у віршах Т. Шевченка, допущені „дикими” українцями. І наостанок виправляли помилки в написах, залишених „дикими” українцями на стінах печери.
На скелі Російських висловів учні складали буріме, розгадували ребуси, розв’язували різні граматичні головоломки.
За підсумками змагання перемогла команда дівчат 6 класу. Всі команди отримали грамоти, солодкі призи, а головне, гарний настрій!

На завершення тижня вчитель зарубіжної літератури Т.І. Біденко провела майстер-клас для вчителів школи «Використання технології веб-квесту в навчанні». Під час тренінгу присутні ознайомилися з інноваційною технологією, а також з результатами веб-квесту «Україна в житті і творчості зарубіжних письменників». Цей квест проходив протягом тижня. Учні у формі гри ознайомились з творчістю деяких письменників, дізнались про українське коріння зарубіжних митців, про їхні особисті контакти з Україною, з'ясували, що українська тема була предметом творчих пошуків багатьох зарубіжних письменників.

Всі завдання учні виконували вдома, відсилаючи відповіді на електронну адресу вчителя. Крім пошуку інформації в Інтернеті, учні складали онлайн-пазли, розгадували QR-коди, виконували інтерактивні вправи, створювали демотиватори, презентації; на гугл-карті позначали українські місця народження зарубіжних письменників.

Результати веб-квесту такі:
І місце – Надворна Валерія і Нікішов Володимир;
ІІ місце – Капустін Нікіта;
ІІІ місце – Дібров Олександр і Миргородський Олег.

Всі вчителі методичного об’єднання суспільно-гуманітарних наук працювали над організацією проведення тижня активно та творчо з метою розширювати в учнів сфери застосування знань, умінь та навичок, набутих на уроках, та розвивати їх інтерес до вивчення мов, літератури та історії. Школярі постаралися дуже добре, проявляли ініціативу у підготовці тижня та творчий підхід у виконанні завдань.





Немає коментарів:

Дописати коментар